Monday, December 19, 2011

Manusia Terkejam di Dunia

Salam...
tujuan entry ini dibuat adalah sebagai penghormatan dan mengingati rakan-rakan presenter ku Zati and Pat(cheewahhh...mcm speech utk arwah je...hehehe..gurau2..) for their effort and supports throughout the making of our PTM's presentation. Actually it didn't turned up well because of my careless mistakes in doing the Hyperlink stuff.. it is quite frustrating by the way...sighhh..HOWEVERRR.. the most important thing that I really wanted to share with all of you is about the topic we have presented on that day which is "pembunuh berantai terkejam di dunia" ...jadi...layan... btw...credits goes to Cik Bintang and Patricia Erma..

 
Luis Garavito aka “The Beast”
Tarikh Lahir: 25 Januari 1957 (54)
Jumlah Mangsa:  138 Orang (172)
Negara:
 Colombia
Tarikh Ditahan: 22 April 1999

Øseorang pemerkosa+pembunuh berantai
Øseorang homosexual.
ØMengaku telah merogol dan membunuh seramai 140 orang kanak-kanak lelaki yang berusia di antara (8-16 tahun)-kanak-kanak miskin+jalanan+bermasalah.
ØHukuman : 30 tahun penjara (penalti paling maksimum)
ØPengakuan yang dibuat+membantu pihak berkuasa dengan memberi maklumat tapak di mana mangsa yang pernah dibunuh dia telah ditanam; hukuman: 22 tahun penjara+boleh dikurang jika berkelakuan baik
ØTaktik: Mendekati budak-budak, menawarkan gula-gula/duit, bawa jalan2 sehingga budak tersebut penat, ambil kesempatan rogol+kelar leher+menghapus bukti=membuang mayat
 
Yoo Young-Chul
Tarikh Lahir:  1970 (umur 40–41)
Jumlah Mangsa: 21 orang
Tempoh Pembunuhan: 2003–2004
Negara: Korea Selatan
Tarikh Ditahan: July 2004
*Merupakan bekas banduan (pencuri)+ditempatkan di sekolah juvenil
*Sejak 1988: pernah dipenjara untuk beberapa tuduhan seperti mencuri, menjual bahan-bahan lucah, penipuan, dan sebagainya.
*Dipenjara sebanyak 4 kali sejak tahun 1990, dalam tempoh tersebut isterinya menuntut penceraian= terkejut+trauma
*Semasa dipenjarakan, dia telah mempelajari pelbagai taktik pembunuhan daripada rakan sel.
*Setelah dibebaskan dia mengaplikasikan ilmu tersebut dengan mencuba terhadap haiwan=anjing.
*Mangsa: Pelacur dan Orang-Orang kaya yang tua (menganggap kekayaan=punca utama masalah berlaku dalam kalangan masyarakat)
*Merancang stratergi untuk membunuh 100 orang (diari) motif: “wanita tidak seharusnya menjadi pelacur, orang kaya harus tahu apa yang mereka telah lakukan”.
*Tatktik : menempah pelacur, membawa ke rumah yang boleh dipecah masuk, membunuh mangsa dengan menghentak kepala mangsa+menikam sehingga mati menggunakan pisau 6 inci+penukul buatan tangannya, mengheret mangsa ke dalam tandas memutilasikan kebanyakan mangsa, mengaku memakan hati dan otak mangsa dan menyimpa sebagai bekalan makanan. Adakalanya mayat mangsa akan dibuang ke kawasan tapak pembinaan.
*Hukuman: mati (19 Jun 2005)
Ahmad Suradji aka Nasib Kelewang
Tarikh Lahir: 10 Januari 1949 (62)
Jumlah Mangsa:  42 orang
Negara:  Indonesia
Tarikh Ditahan: 2 Mei 1997
vSeorang petani+mempunyai 3 isteri+9anak+
vmengaku mempunyai kuasa paranormal+bomoh+pawang
vLaporan: mengaku membunuh 16 orang wanita (mangsa: pelacur)
vPunca: kerana hendak menyempurnakan ilmu yang sedang dipelajarinya, membunuh wanita dan mengisap air liur korban. Ilmu ini sendiri ia dapati dari ayahnya semasa berumur 12 tahun dan mula mengamalkan semasa berumur 20 tahun.
vHukuman: mati (27 April 1998)
vTaktik: menawarkan khidmat=dukun, mengenakan bayaran $200-$400,
qmembawa mangsa ke ladang tebu berdekatan rumahnya
qmenanam mangsa sehingga paras pinggang=ritual
qmenjerut leher wanita yang tersekat di dalam tanah tersebut dengan kabel elektrik sehingga mati
qmeminum air liur mangsa, membogelkan mangsa, menanam mereka dengan kepala menghadap ke arah rumah untuk menambah kuasa.
   
to be continueeedddd....

    No comments: