Tuesday, July 12, 2011

Between Myth and Reality

Salam,

fuhhh!!semalam yang misteri...tido pukul 2pagi membaca blog-blog misteri yang di"post"kan oleh peminat-peminat cerita hantu. Antara salah satu cerita yang paling "menarik" hati(p/s:sebetulnya yang paling mengancam hati..hehehe) adalah cerita pasal banglo-banglo usang yang terbiar di Shah Alam. Malah, ada satu banglo yg diceritakan tu ada pula abang aku cerita time aku kecil. fuhh...betul ke cerita-cerita ini? wallahualam.
Tapi apa yang aku nk "share"kan disini adalah tentang pendapat aku pasal benda-benda misteri macam ni. Memandangkan apa yang diceritakan oleh mereka-mereka yang mengalaminya, tak pernah aku alami sendiri, jadi aku tak tahu sejauh mana kebenarannya. untuk pengetahuan semua, aku adalah salah seorang peminat cerita-cerita misteri ni, tapi ia adalah sekadar untuk mengisi imaginasi aku tentang dunia luar daripada lingkungan kehidupan manusia....cheeewaaahhh...ayat..fuhhh...hehe.. tetapi dalam pada minat aku ni, ada hadnya, contohnya, aku tidaklah terlalu obses dengan benda-benda ni hinggakan menyebabkan wujud kepercayaan tahyul yang mana dilarang oleh Islam sendiri, tetapi aku musykil,kenapa masih wujud golongan pencari hantu ni, kononnya nak buktikan kwujudan makhluk2 ni.. adoii dok pahe kawe.hehehe..tolonglaj jadikan cerita hantu2 ini hanya sebagai untuk memasang fantasi dan bukan mencipta kepercayaan.



Disebabkan semalam aku menjadi "pencari cerita seram" smpai pukul 2 pagi, jadi aku nak share tentang salah sebuah rumah yang dikatakan "berpenunggu" di Seksyen 2, Shah Alam


ini dia bangunan yang dimaksudkan (gambar dengan ehsan drpd http://www.putri-roh.blogspot.com/)


itu sahaja yang mampu dishare-nak full story yang boleh membuatkan orang meracau sila google under rumah seksyen 2 shah alam..hehehe...)


sekian,


;-)






2 comments:

yanty said...

TAKUTKAN

makcuAshu said...

ha;ah...sy tk pernah baca cerita seseram ni...mcm real..tp mcm musykil sket